fredsmäklare. inte bråkmakare.

var en fredskämpe istället för en bråkmakare och vänd andra kinden till är några kloka saker som berättas om i bibeln. jag har alltid sett mig som konflikträdd. men nu inser jag att det många gånger har varit till min fördel, trots att jag många gånger sänkt mig själv också. men jag har undvikit många bråk på det sättet och kanske också undvikit att såra folk tillbaka. att vara snäll tillbaka är ofta en effektiv metod att få någon att sluta säga elaka saker. att vara fredskämpe innebär dock inte att kämpa och uppehålla saker/relationer som man inte mår bra utav. man ska omge sig med människor som man får positiv energi utav och till andra som inte ger en positiv energi ska man förlåta. man ska inte vara bitter och inte bråkmakare för i slutändan är det alltid man själv som lider av detta. detta bör alla inklusive jag själv ta till mig.


Kommentarer
Postat av: Maral

Så sant min vän!<3

2012-04-28 @ 22:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0